SESUATU PENGEMBARAAN BERMULA DENGAN SATU LANGKAH

Sabtu, 21 November 2009

NAK LARI DARI TOPIK SIKIT

Assalamualaikum, selamat ari sabtu…

Smalam pas abis Nur Kasih, sajer ja aku layan semifinal muzik2, kan diorg nak umum sape yg msuk AJL 24…. Meh aku recap balik dan aku bagi ckit pendapat aku ttg lagu2 yg bejaya tu yer….ini pandangan pribadi aku jer….xder kena mngena samada yg hidup atau yg dah meninggal…..

Sambil aku nak recap nie…aku layan lagu sama gak….hehe

1 – Penyanyi : Hujan
Lagu : Aku Skandal

Alamak…lagu nie xder dlam koleksi mp3 aku laaa (nak kena donlod jap)….cmner nak bgi pendapat aku nie…huhu…aku xbrapa minat sgt ngan group hujan….sori naaa sapa2 fan hujan….Tpi bagi aku lagu nie mmg layak pon msuk final…dgaq lagu dia mmg bes gak….mmg leh layan laaa…..lirik pon okey gak…..aku nak tgok gak bila Noh n d geng nak potong rambut, pastu xmau tgok pkai sluaq fit…..nmpak abih apa yg spatutnya tak perlu ditunjukkan…haha

Harapan : 62 %

2 - Penyanyi : Alyah
Lagu : Tak Mungkin Kerna Sayang

Lagu nie aku layan gak kdg2…time aku frust ngan awek2….ramai gak awek aku nooo…hehe….gandingan mantap penulis lirik Kak Chah ngan Ajai….walaupon ramai yg kata lagu nie cam dh ketinggalan zaman, tpi bagi aku, lagu nie mmg punya lirik yg kuat….rentak yg Ajai wat pon mmg kena dgan vocal Alyah yg mantap….suka sgat lagu nie naaa…sapa yg xsuka tu, ada aku kisah ( amik ayat azwan ali lak)hehe….geli aku….

Harapan : 65 %

3 - Penyanyi : Estranged
Lagu : Aurora

Lagu nie pon aku cari xjumpa dlam koleksi aku…tpi aku rasa cam aku dh penah donlod lagu nie….abaikan jer….huhu….muzik lagu nie mmg menarik…lirik pon kena ngan muzik….tpi tu la, kdg2 vokal Rich cam ada yg semput bila nyanyi live lagu nie….

Harapan : 63 %


4 - Penyanyi : Yuna
Lagu : Dan Sebenarnya

Lagu nie mula2 aku dgaq, mmg aku meluat sgt2…..skang nie terlebih suka lak dah lagu nie…cmner tu….dh ler vocal si Yuna nie lain dri yg lain…..Lirik pon mmg tgah frust pon, sama ler cam aku….muzik mmg masyuk ngan vocal Yuna nie….dah ler cantik, berbakat lak tu….

Harapan : 70 %

5 - Penyanyi : Akim
Lagu : Bengang

Kalau la Akim nyanyi lagu nie kat AjL nnti cmner dia perform msa semifinal ari tu, sure dpat gak anugerah kat dia…..dgan mimik muka dia, nmpak cam lepas geram jer….ngan vocal dia, mmg masyuk giler…..lirik pon bes, muzik pon meletop….

Harapan : 70 %

6 - Penyanyi : Black
Lagu : Aku Rindu Sayang Kamu

Intro lagu nie mmg nmpak cam rilkes jer….dh msuk part chorus baru nmpak cam semangat Black dh mali….vokal Black mmg sempoi, padu….lirik kluaq sketoi2….huhu….Skurang2nya klau ada anugerah Vokal Terbaik, dpat kot kat Black….aku nak bgi cdangan ckit kat Black, msa part yg nak last tue, klau dia pkai group koir utk nyanyi part tue, sure gempak AjL24 nnti….cayo la cakap den…..

Harapan : 65 %

7 - Penyanyi : Tomok
Lagu : Rindu Terhenti

Lirik lagu nie penuh makna, dgan rentak dia pon cam masyuk jer ngan vocal Tomok….Tp cam susah ckit lagu nie nak menang…tp xtau la, kot nnti kptusan juri cmner lak kan….hehe…..Ada stengah part tue, cam Tomok banyak jerit jer dr nyanyi…aku leh layan gak la lagu nie….

Harapan : 64 %

8 - Penyanyi : Stacy
Lagu : Pakai Buang

Bila dgaq tajuk nie, aku suka tingat pampers….huhu….lagu nie paling susah nak menang lagu terbaik….coz lirik dia cam xbes pon, tp aku yakin sgt2 Stacy leh menang persembahan terbaik….cmner dia perform utk lagu Aku Stacy, camtue la dia perform utk Pakai Buang…Stacy mmg boley bah….

Harapan : 60 %

9 - Penyanyi : Aizat
Lagu : Kau Aku

Lagu nie mmg aku minat….irama dia mmg catchy, snang nk msuk ke dlm telinga aku….lirik pon sedang2 jer…..aku nak tgok Aizat perform lain dri yg lain lak msa AjL24 nnti…kot2 la dia xnak perform pkai gitar dia jer….kdg2 rimas gak aku bila tgok dia perform….

Harapan : 67 %

10 - Penyanyi : Aizat
Lagu : Pergi

Aku mmg xpenah nak cuba dgaq lagu nie….tp bila dh dgaq msa mlam semifinal, rsa cam bes lak…..syabas kpd Amran Omar, Aizat n Pete Teo bab leh tarik minat aku utk dgaq lagu nie….mmg mendamaikan jiwa, lirik pon menusuk kalbu….sesuai ngan tajuk PERGI…..cam leh nak menang jer lagu nie kat AjL24 nnti….kita tgok saper yg kena….

Harapan : 72 %

11 - Penyanyi : Shila ( Faizal Tahir )
Lagu : Bencinta

Dalam kamus DBP xder makna bagi ayat Bencinta…..klau la juri malam AjL24 nnti ada dari golongan kesusasteraan, confirm lagu nie xleh menang….hahaha….Malam semifinal Faizal kena ganti ngan Shila OIAM coz Faizal xsihat, katanya batuk berdarah….tue la xmau jaga kesihatan sgt….membebel lak aku…haha…Bila tgok Shila nak perform, aku dh leh agak, anak ND Lala nie mmg leh perform mantop punyer….mmg aku puas ati sgt ngan Shila nie….bab tue aku leh bgi support aku kat dia….klau la ganti artis lain, blom tentu diorang leh wat cam Shila….leh caya x ckap aku nie….CT pon xleh perform cam Shila…hehe…aku hrap kat AjL24 nnti, lagu nie leh jadi Faizal feat Shila….mesti lagi gempak…tu pon klau idea aku leh pakai…haha
Harapan : 68 %

12 - Penyanyi : Misha Omar
Lagu : Cinta Adam dan Hawa

Malam semifinal tue, Misha bak bidadari….cantik giler siot….aku pon jatuh cinta kat dia….klau ler xder pendakap gigi tue dah, sure aku dh masuk minang si Misha nie….haha…..siap dia leh main kejip2 mata gie…tu yg xtahan tue…geram aku tgok Misha nie…hehe…..vokal Misha mmg tip top laaa….nie la saingan Black utk malam AjL24 nnti utk Vokal Terbaik…..kita tunggu dan lihat….Lagu pon tip top…..sentuhan terbaik Azmeer ngan Arwah Loloq….go go chaiyok…..

Harapan : 72 %

13 - Penyanyi : Bunkface
Lagu : Situasi

Giler punya bes lagu nie….nie laaa lagu pilihan aku nnti utk malam AjL24….. kesinambungan utk bdak2 indie….vokal Sam bes….lagu pon bes….lirik pon bes….semua bes laaaa……aku dgaq lagu nie, leh goyang kpala aku gak laa…..mmg xleh nak kata apa laa kat pencipat lagu nie, Sam….mmg otak dial eh pkiaq nak wat lagu cmnie noooo…..

Harapan : 80 %

14 - Penyanyi : Hafiz
Lagu : Masih Jelas

Lagu nie nak kata bes sgt tue, xla sgt….skadar nak layan tue, mmg aku layan laaa….huhu….ciptaan Aidit Alfian ngan Ad Samad nie mmg mudah nak msuk telinga….maybe lagu nie skdar cukup kuota lagu terbaik jer utk malam AjL24 nnti…..


Persembahan artis jemputan : Dato’ Ct la pulak….

Dah ler aku minat sgt kat Ct….dulu, kini dan slagi dia aktif dlam industri seni…aku still support dia......CT nie cam ada aura jer utk tarik minat audiens utk tgok performance dia….cmner dia wat ekh….aku nak tiru dia tgok, kot2 la menjadi…haha….
Dlam asyik tgok Ct nyanyi (Ku Percaya Ada Cinta), tiba2 lak aku sebak tingat arwah mmber baik aku…Klau la arwah idop lagi, sure dia msej aku kutuk2 CT nyer psal selendang CT tue….aku nak tegor pon xleh gak….dah Datuk K xnak tegor, tu semua dosa tanggung atas dia gak….aku hnya mengucap panjang jer la bila tgok selendang CT jadi camtu….huhuhuhu…..tingin sgt nak tgok CT bertudung litup sepenuhnya….bab gmbaq CT yg pakai tudung aku lekat dlam almari aku trus…fanatic giler aku kat CT…hehe….gmbaq tue klau xsilap tahun 2000 nyer…dah nak msuk 10 tahun pon aku lekat…xpenah nak buang….

Rasa-rasanya lagu Top 5 yang xmsuk AjL24 adalah Raja Gelek (One Nation Emcees) ngan Seadanya Aku (Nubhan)…..xder rezeki korang ler….kan pihak muzik2 dh inform, xsemestinya Top 5 dpat msuk AjL24…..

Apa2 pon, mmg aku berpuas ati sgt ngan result saper yg layak msuk AjL24…..dongar koba bulan Januari 2010…..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan